Vraag: Kan ik meer dan 1 artikel versturen?
Antwoorden: Ja. Door het voertuig te selecteren dat u nodig heeft, kunt u de volledige laadruimte gebruiken. Denk eraan om niet verder te gaan dan de maten en gewichten die zijn aangegeven op de kies-voertuig-knop.
Vraag: Hoe zijn mijn goederen verzekerd?
Antwoorden: Daar hebben we een aansprakelijkheidsverzekering voor. Om er zeker van te zijn dat een eventuele uitkering door de verzekeraar kan worden gedaan, moet u het bewijs overhandigen dat de schade is veroorzaakt terwijl de zending onder onze verantwoordelijkheid viel. Zijn de goederen van grote waarde, dan kunnen wij een aanvullende allrisk verzekering aanbieden. Houd er rekening mee dat gevolgschade en het verlies van geld en officiƫle documenten nooit wordt vergoed.
Vraag: Wat is gevolgschade?
Antwoorden: Gevolgschade is schade veroorzaakt door een eerdere schade. Als uw goederen bijvoorbeeld kleding bevatten, noemen we dit schade. Als je nieuwe kleding moet kopen omdat je die nodig hebt voor een reis, dan is dat onzin: gevolgschade.
Vraag: Kan ik alle soorten goederen versturen?
Antwoorden: Nee. Wij vervoeren niet: levende dieren, kostbaarheden zoals dure horloges, gevaarlijke goederen en verboden goederen zoals wapens. Als uw goederen vergezeld moeten gaan van gespecificeerde verklaringen of andere papieren, bent u verplicht deze samen met de goederen te leveren.
Vraag: Hoe zit het met zware goederen?
Antwoorden: Dat kunnen we doen zolang het gewicht niet hoger is dan het aangegeven gewicht dat bij het voertuig van uw keuze wordt geleverd.
Houd er rekening mee dat onze chauffeurs goederen tot 23 kg handmatig mogen tillen. Alles wat zwaarder is, moet op een pallet of andere drager staan en met behulp van de locatie worden geladen en gelost. Onze voertuigen hebben geen laadkleppen en/of palletmovers.
Vraag: Binnen welke tijd arriveert de koerier na bestelling?
Antwoorden: We rekenen met een gemiddelde reactietijd van 45 minuten. Dat wil zeggen zonder oponthoud door verkeerssituaties.
Vraag: Kan ik naar elke plaats in elk land verzenden?
Antwoorden: Al onze reizen starten in Nederland naar elke plaats in de EU. Voor locaties die niet bereikbaar zijn over de weg of met enige tol, nemen wij contact met u op over de mogelijkheden. Houd er rekening mee dat deze situaties extra kosten met zich meebrengen.
Vraag: Kan ik mijn geld terugkrijgen als je te laat bent op het afleveradres?
Antwoorden: Nee. Allereerst zijn er geen garanties in de logistiek. Daarom is onze service gericht op best-effort en niet op resultaatgerichtheid. We geven een geschatte aankomsttijd. Door verschillende oorzaken, zoals opstoppingen op het laadadres of verkeersomstandigheden, kan er meer tijd nodig zijn dan verwacht.
Vraag: Waarom is er een toeslag als ik PayPal gebruik?
Antwoorden: PayPal brengt ons een aanzienlijke vergoeding in rekening. We willen dat onze klanten betalen voor wat ze nodig hebben, dus kiezen we ervoor om het gebruik van PayPal in rekening te brengen in plaats van het te verdunnen in ieders kosten.